„Fabryka Marzeń” wygrała w 7. edycji konkursu Piórko!

30 września 2021

Konkurs Piórko jest organizowany przez Biedronkę od 2015 roku. Co roku tysiące początkujących pisarzy nadsyła własne opowieści. Następnie, po wybraniu tej jednej, najlepszej, ogłaszany jest nabór na ilustracje do niej. Od początku jego trwania jurorzy przeczytali i obejrzeli już ponad 25 tys. nadesłanych prac. Łączna pula przekazanych nagród osiągnęła 1,4 mln złotych. W ramach sześciu edycji konkursu sprzedanych zostało już ponad 340 tys. egzemplarzy książek. Do tegorocznej, 7. edycji konkursu, zgłosiło się ponad 5 tys. początkujących pisarzy i ponad 4,5 tys. ilustratorów i ilustratorek.

Do tegorocznej 7. edycji konkursu, zgłosiło się ponad 5 tys. początkujących pisarzy i ponad 4,5 tys. ilustratorów i ilustratorek. Konkurencja była więc ogromna, ale to pomysł Justyny Woźniak oraz Aleksandry Badury najbardziej spodobał się jury. Tym samym spełniły się marzenia obu autorek. Każda z laureatek konkursu otrzymała Nagrodę Biedronki w wysokości 100 000 zł. Książka ich wspólnego autorstwa od 30 września jest dostępna na półkach wszystkich sklepów sieci Biedronka. Premierze książki po raz pierwszy w historii towarzyszy Tydzień Głośnego Czytania – przez 7 dni podczas zakupów będzie można usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Beaty Tadli oraz Wiktora Zborowskiego.

okładka Fabryki Marzeń - zwycięskiego projektu 7 edycji konkursu Piórko

Każdy ma swoje marzenia i sztuką jest konsekwentnie do nich dążyć. Autorki zwycięskiego tekstu i ilustracji dziś dogoniły swoje marzenia w tytułowej „Fabryce marzeń”. Ale my w sieci Biedronka też mamy być z czego dumni. Po raz pierwszy w historii, wraz z wcześniejszą wrześniową premierą zwycięskiej książki, startuje również Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. To nasz kolejny krok w konsekwentnym promowaniu czytelnictwa wśród i dla najmłodszych

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, juror Piórka.

W tym roku, mamy również dobrą informację dla wszystkich fanów Piórka – obecnie można znów nabyć wybrane zwycięskie książki z zeszłych lat: „Szary Domek” autorstwa Katarzyny Szestak (Piórko 2015), „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej (Piórko 2016), „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej (Piórko 2019) oraz „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło (Piórko 2020).

Powiązane artykuły

Kampus Biedronki wspiera rozwój studentów i uczniów w całej Polsce

Rok akademicki nabrał rozpędu, a to najlepszy sygnał dla Biedronki, aby rozpocząć poszukiwanie młodych talentów wśród studentów i uczniów w całej Polsce. Kampus Biedronki to szereg inicjatyw organizowanych przez Biedronkę, których celem jest wspieranie rozwoju młodych ludzi, w ramach współpracy z uczelniami wyższymi i szkołami, umożliwienia praktyk i programów stażowych, aby finalnie dać szansę na […]